Casa Verde 2025 ar putea fi desființat si înlocuit cu programe-fantomă, cum ar fi “Rabla Feroviar”
Conform unor surse credibile, noul Ministru al Mediului, doamna Diana Buzoianu ( USR) împreună cu colegii de coalitie pregătește eliminarea programelor “ Rabla” și „Casa Verde 2025”, într-o mișcare cinică menită să redirecționeze banii destinați românilor si către o companie de stat falimentară: CFR Călători.
Dacă aceste planuri vor fi puse în aplicare, doamna Diana Buzoianu va rămâne în istorie drept cel mai tânăr ministru al mediului care a desființat cele mai eficiente programe pentru populație din ultimii 10 ani.
Sub pretextul unei “analize” sau a mai multor “ scenarii” noul ministru al mediului, cu zero experiență în energie sau mediu, vizează stoparea completă a programelor “Rabla” si “Casa Verde 2025”, fotovoltaic, baterii de stocare, pompe de căldură sau schimbarea tâmplăriei exterioare la locuințe. Ba chiar vorbește de o dublă finanțare, considerând anumite programe prin PNRR, a căror derulare nu o cunoaștem nici noi, nici dânsa…
Noul ministru al Mediului, doamna Diana Buzoianu, ne declara cinic: „Nu ne interesează niște urgențe micuțe, deoarece noi, la minister, stăm cu ochii pe imaginea mai mare…” Va transmitem imaginea si daca nu este mare – facet zoom pe acel 0,4% cat polueaza transportul feroviar la nivel european
Un program care funcționează, pe cale să fie sacrificat
Peste 120.000 de prosumatori au beneficiat până acum de „Casa Verde Fotovoltaic”, cu o putere instalată cumulată de peste 1.000 MW. Este singurul program guvernamental care a redus concret facturile la energie ale cetățenilor, contribuind real la semi-independența energetică a gospodăriilor din România.
Cine vor fi posibilii beneficiari ai fondurilor ? O sinecura din Ministerul Transporturilor? CFR calatori?
În loc ca 16,4 miliarde de lei (3,2 miliarde de euro) să ajungă la cetățeni pentru Autoturisme, baterii, pompe de căldură, fotovoltaice sau termopane, banii urmează, conform surselor să fie îngropați printre altele într-un așa-numit program „Rabla Feroviar” — un proiect inutil, condus de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), o sinecură politică fără rezultate reale.
Dacă aceasta propunere intră în vigoare, peste 120.000 de gospodării vor pierde oportunitatea de a deveni semi-independente energetic, de a instala baterii de stocare care ar putea ajuta la echilibrarea retelelor și de a injecta surplusul de energie verde și ieftina in retea pentru ceilalți consumatori.
Menționăm că CFR a mai primit 1,3 miliarde de euro în ultimii ani pentru locomotive și vagoane. Rezultatul? Aproape zero.
Întrebări la care noul ministru al mediului trebuie să răspundă
- Pe ce infrastructură vor circula aceste trenuri noi, dacă liniile ferate nu sunt electricate decat in procent de 37% si nu permit viteze mai mari de 50 km/h, uneori maxim 30 km/h? ( mentiune tehnica: Locomotivele electrice functioază doar conectate la reteaua de alimentare de 27.KV – daca ea există…)
- Unde sunt banii anteriori alocați pentru modernizarea parcului feroviar?
- Când ați călătorit ultima dată cu trenul, doamnă ministru, și cât a durat?
- De ce sunt pedepsiți cetățenii interesați să producă și să stocheze energie curată, pentru a salva un sistem ineficient?
Cerem public menținerea integrală a programelor, Casa Verde Fotovoltaic, Baterii, Pompe de căldură și Termopane, Rabla așa cum au fost anunțate și finanțate prin Fondul pentru Mediu cu imbunatatirea lor viitoare.
Românii nu trebuie să plătească prețul pentru eșecurile repetate ale politicienilor si ale companiilor falimentare de stat.
Legat de cererea noastra de audiență la Ministerul Mediului. Nici o veste…
Dan Pîrșan
Președinte
Asociația Prosumatorilor și Comunităților de Energie din România (APCE)
🌐 www.apce.ro | 📧 contact@apce.ro








